صفحه اصلي > آرشیو اخبار چاپ ارسال به دوست |
دومین نشست هم اندیشی پیشکسوتان و برگزیدگان روانشناسی بالینی کشور برگزار شد/تاکید بر لزم یکپارچه سازی روانشناسی با تمام گرایش های آن زیر نظر یک متولی واحد
دومین نشست هم اندیشی پیشکسوتان و برگزیدگان روانشناسی بالینی کشور به دعوت مشترک گروه روانشناسی بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و کمیته سلامت روانی ،اجتماعی و معنوی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با عنوان "بررسی نقش روانشناسی در اجرای سیاستهای کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری مدظله العالی، طرح تحول نظام سلامت و برنامه توسعه ششم"، 13 مردادماه از ساعت 8 الی 14 در سالن شورای دانشکده پزشکی برگزار شد.
در این مراسم که مدیران گروههای آموزشی و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، ایران، علوم بهزیستی و توانبخشی، زاهدان، زنجان، قزوین و کردستان و اعضای هیئت ممتحنه و ارزشیابی وزارت بهداشت حضور داشتند، دکتر جرجانی رئیس دانشکده پزشکی نشست مذکور را منشاء تصمیم گیری های مهم و کارشناسی برای کشور بیان کرد.
در ادامه دکتر طبیبی معاون آموزشی پزشکی عمومی دانشکده نیز با اشاره به نقش و اهمیت روانشناسی در نظام سلامت، خواستار تحقق بندهای سیاست کلی سلامت ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری شد.
در ادامه این نشست دکتر مسجدی مدیر گروه روانشناسی بالینی دانشگاه بعنوان سخنران اصلی جلسه به بیان گزارش جامع از وضعیت سلامت روانی و اجتماعی کشور پرداخت و خواستار وحدت ،همدلی،اتحاد و انسجام اعضاء هیئت علمی دانشگاههای کشور و صاحبنظران رشته روانشناسی بالینی، و تقسیم وظایف و پیگیری راهکارها جهت ارتقاء این حوزه ی مهم سلامت کشور شد. همچنین دکتر سلیمی استاد دانشگاه بقیه الله الاعظم (عج) و دبیر بورد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت نیز به بیان دیدگاههای خود پیرامون لزوم یکپارچه سازی روانشناسی با تمام گرایشهای آن زیر نظر یک متولی واحد پرداخت.
در ادامه جلسه، حضار در قالب سه کارگروه با عناوین "الف- قانون سلامت روان و آسیب های اجتماعی، ب–تربیت نیروهای متخصص روانشناسی در نظام سلامت و ج–جایگاه روانشناسی در نظام سلامت و طرح تحول"به بحث و گفتگو پرداختند و در پایان ضمن بیان نقطه نظرات اساتید مواردی به تصویب رسید.
|
٠٨:١١ - يکشنبه ٢٤ مرداد ١٣٩٥ / عدد : ٣٤٨٥٤ / تعداد نمایش : ٣٨٦٩ |
برای این خبر نظری ثبت نشده است ...در حال ثبت نظر نظر شما ...در حال ثبت نظر
خروج
|